Mindset lidí rozhodne o zvládání změn ve firmě
27. 11. 2025

Mindset lidí rozhodne o zvládání změn ve firmě
Potvrzeno lídry: firmy řeší téměř třikrát více změn
Počet změn, kterým firmy čelí, vzrostl jen za čtyři roky o 183 %. Ukázal to průzkum společnosti Accenture, který mapoval názory více než 3 400 členů top managementu.
Odpovídá to i zkušenostem Luboše Malého, transformačního architekta a spoluzakladatele sítě Red Button: „Změn už nebude míň. Nebudou ani menší nebo pomalejší. Reakční schopnost se tak pro firmy stává jedním z hlavních pilířů konkurenceschopnosti a růstu.“
Než přijde další změna - buďte Ready
Vybudujte si v týmu kompetenci changereadiness a naučte se řídit změnové projekty.
Luboš Malý ze sítě Red Button doporučuje:

Firmy se musí naučit nejen na změny reagovat, ale aktivně je vyhledávat, řídit a využít k růstu.
Dobře zvládnuté změny pomáhají udržet si vysokou míru konkurenceschopnosti. Proto ve firmách, kde v rámci projektů Red Button působíme, doporučujeme vybudovat si interně kompetenci práce se změnou. Je to řemeslo, které se skládá z psychologie změn a řízení změnových projektů. Na vše existují metodiky (třeba ADKAR), postupy a případové studie. Systematickou prací se změnami se v lidech rozvíjí tzv. M-profil. Což je schopnost rychle se učit nové věci do hloubky a díky "multioborovosti" být parádně vybaven/a na jakékoliv změny nás čekají.
Jak dostat změny pod kontrolu
Změňte myšlení
Zapomeňte na vnímání změn jako nutného zla. Změna není dobrá nebo špatná...změny prostě jsou a bude jich více, budou větší a rychlejší. Důležitý je výsledek jednotlivých změn i následek mnoha zvládnutých změn a tím je organizační adaptabilita. Nahraďte ve slovníku "čelíme změnám" tím, že "zvyšujeme schopnost rychle reagovat".
Zaměřte se na Change Readiness
Zjistěte, jak pružná je vaše organizace a jak rychle se dokáže adaptovat na nové podmínky. Red Button doporučuje firmám vytvořit srozumitelný systém pro sdílení, prožívání a řízení změn a zaměřit se na rozvoj tzv. M-profilu zaměstnanců, kteří jsou schopni do hloubky pracovat v mnoha oblastech a lépe se adaptovat na změny.
Komunikujte efektivně
Strategické změny ve firmě by měl oznamovat někdo z top managementu, kdo se těší velké důvěře. Naopak konkrétní každodenní změny ten/ta, kdo je lidem nejblíž. Každá změna je pro někoho náročnější a pro jiné méně. Smiřte se s tím, že komunikace je vždy špatně - buď je jí málo nebo hodně, brzy nebo pozdě. Nicméně se správnou frekvence, konzistentní tonalitou a správnými komunikačními nástroji se změny daří výrazně lépe prolívat firmami a zvýšíte tak i chuť lidí se zapojovat do nových výzev.
Strategie a koncepčnost
Každá větší změna by měla být v souladu s dlouhodobou firemní strategií. Klíčové změny si pak zaslouží nenechat je náhodě. Celkový proces rozpadu strategie tak obsahuje stanovení vlastníků změnových projektů, KPIs/OKRs i celkovou roadmapu. Na papíře vypadá vše pěkně... 1% je ale myšlenka a 99% je exekuce. Tak si pojďme vyhrnout rukávy.
Využijte digitální nástroje
Ty mohou zefektivnit práci a ušetřit čas, který je pak možné věnovat strategičtějším úkolům.
CHANGE READINESS – SPOLEČNĚ VE ZMĚNĚ
Protože změna je nový normál
Získejte náskok a najděte ve firmě společný jazyk a nástroje pro zvládání změn bez frustrace. Pochopte psychologii změny a s pomocí týmových dohod dostaňte změny pod svou kontrolu.
Z workshopu Change readiness si odnesete:
Změnový canvas, stakeholder mapu, checklist komunikace.
Best practices z firem.
Chuť a odvahu do změn.
Workshop vede Luboš Malý, transformační architekt a spoluzakladatel sítě Red Button, který pomáhá firmám stát se učícími se organizacemi a propojuje moderní leadership s AI i digitální transformací.

Jděte firemním předsevzetím naproti a zajistěte si termín pro workshop v novém roce již nyní u Red Button EDU.
Zjistěte víc o tomto i dalších zážitcích, které spouští změnu.