Mindset lidí rozhodne o zvládání změn ve firmě

Mindset lidí rozhodne o zvládání změn ve firmě

Potvrzeno lídry: firmy řeší  téměř třikrát více změn

Počet změn, kterým firmy čelí, vzrostl jen za čtyři roky o 183 %. Ukázal to průzkum společnosti Accenture, který mapoval názory více než 3 400 členů  top managementu. 

Odpovídá to i zkušenostem Luboše Malého, transformačního architekta a spoluzakladatele sítě Red Button: „Změn už nebude míň. Nebudou ani menší nebo pomalejší. Reakční schopnost se tak pro firmy stává jedním z hlavních pilířů konkurenceschopnosti a růstu.“

Než přijde další změna - buďte Ready

Vybudujte si v týmu kompetenci changereadiness a naučte se řídit změnové projekty.

Luboš Malý ze sítě Red Button doporučuje: 

Firmy se musí naučit nejen na změny reagovat, ale aktivně je vyhledávat, řídit a využít k růstu.

Dobře zvládnuté změny pomáhají udržet si vysokou míru konkurenceschopnosti. Proto ve firmách, kde v rámci projektů Red Button působíme, doporučujeme vybudovat si interně kompetenci práce se změnou. Je to řemeslo, které se skládá z psychologie změn a řízení změnových projektů. Na vše existují metodiky (třeba ADKAR), postupy a případové studie. Systematickou prací se změnami se v lidech rozvíjí tzv. M-profil. Což je schopnost rychle se učit nové věci do hloubky a díky "multioborovosti" být parádně vybaven/a na jakékoliv změny nás čekají.

Jak dostat změny pod kontrolu

  1. Změňte myšlení

    Zapomeňte na vnímání změn jako nutného zla. Změna není dobrá nebo špatná...změny prostě jsou a bude jich více, budou větší a rychlejší. Důležitý je výsledek jednotlivých změn i následek mnoha zvládnutých změn a tím je organizační adaptabilita. Nahraďte ve slovníku "čelíme změnám" tím, že "zvyšujeme schopnost rychle reagovat".

    Zaměřte se na Change Readiness

    Zjistěte, jak pružná je vaše organizace a jak rychle se dokáže adaptovat na nové podmínky. Red Button doporučuje firmám vytvořit srozumitelný systém pro sdílení, prožívání a řízení změn a zaměřit se na rozvoj tzv. M-profilu zaměstnanců, kteří jsou schopni do hloubky pracovat v mnoha oblastech a lépe se adaptovat na změny.

  2. Komunikujte efektivně

    Strategické změny ve firmě by měl oznamovat někdo z top managementu, kdo se těší velké důvěře. Naopak konkrétní každodenní změny ten/ta, kdo je lidem nejblíž. Každá změna je pro někoho náročnější a pro jiné méně. Smiřte se s tím, že komunikace je vždy špatně - buď je jí málo nebo hodně, brzy nebo pozdě. Nicméně se správnou frekvence, konzistentní tonalitou a správnými komunikačními nástroji se změny daří výrazně lépe prolívat firmami a zvýšíte tak i chuť lidí se zapojovat do nových výzev.

  3. Strategie a koncepčnost

    Každá větší změna by měla být v souladu s dlouhodobou firemní strategií. Klíčové změny si pak zaslouží nenechat je náhodě. Celkový proces rozpadu strategie tak obsahuje stanovení vlastníků změnových projektů, KPIs/OKRs i celkovou roadmapu. Na papíře vypadá vše pěkně... 1% je ale myšlenka a 99% je exekuce. Tak si pojďme vyhrnout rukávy.

  4. Využijte digitální nástroje

    Ty mohou zefektivnit práci a ušetřit čas, který je pak možné věnovat strategičtějším úkolům.

CHANGE READINESS – SPOLEČNĚ VE ZMĚNĚ

Protože změna je nový normál

Získejte náskok a najděte ve firmě společný jazyk a nástroje pro zvládání změn bez frustrace. Pochopte psychologii změny a s pomocí týmových dohod dostaňte změny pod svou kontrolu.

Z workshopu Change readiness si odnesete:

  • Změnový canvas, stakeholder mapu, checklist komunikace.

  • Best practices z firem.

  • Chuť a odvahu do změn.

Workshop vede Luboš Malý, transformační architekt a spoluzakladatel sítě Red Button, který pomáhá firmám stát se učícími se organizacemi a propojuje moderní leadership s AI i digitální transformací.

Jděte firemním předsevzetím naproti a zajistěte si termín pro workshop v novém roce již nyní u Red Button EDU.

 Zjistěte víc o tomto i dalších zážitcích, které spouští změnu.