Proměňte L&D v konkurenční výhodu: 3 aspekty, které rozhodují

Rozvoj lidí dnes určuje, jestli firma obstojí v současných i budoucích výzvách. Přesto podle dat Association for Talent Development jen 8 % CEO vidí skutečný dopad rozvojových aktivit na byznys. Zaměření na tři klíčové oblasti může tento trend změnit – a ukázat, že rozvoj lidí je strategická investice, ne náklad.

  1. Vzdělávání jako nástroj změny

Pokud rozvojové programy neprokáží svůj přínos, stávají se pouhým módním doplňkem a nezanedbatelným nákladem ve firemním rozpočtu. Dopad na firemní cíle přesto vyhodnocuje jen 42 % lídrů. Efektivnějším řešením je tzv. business relevance model – ladění rozvojových aktivit k reálným firemním výzvám. Zaměřte se tedy na to, jak konkrétní vzdělávací aktivity v praxi podporují:

  • rychlejší onboarding nových lidí;

  • samostatnost začínajících manažerů;

  • snížení fluktuace ve strategických týmech;

  • zkrácení rozhodovacích procesů ve středním managementu.

Když má vzdělávání jasnou vazbu na výsledky, mění se z nákladu na investici s měřitelným efektem.

  1. Rozvoj přímo pracovní kontextu

Pouhé školení a klikání v online kurzu ke změně návyků nevede. Rozvoj je třeba integrovat přímo do náplně práce v souladu s konceptem Learning in the Flow of Work. V současném tlaku na čas a pozornost se osvědčily krátké, kontextové formáty jako microlearningové modely nebo praktické výzvy, které umožňují učení průběžně a v malých dávkách

Než objednáte další bezvýznamné školení

Zmapujte si, co u vás ne/funguje a zjistěte, jak rychle proměnit rozvoj lidí ve skutečnou konkurenční výhodu

Luboš Malý ze sítě Red Button doporučuje: 

  • měsíční tematické sprinty, které se točí kolem konkrétní dovednosti nebo výzvy (např. zpětná vazba, vedení schůzky, rozhodování v nejistotě);

  • soutěžní formáty učení, které pomáhají aktivizovat širší skupiny zaměstnanců napříč firmou;

  • praktický nácvik místo teorie – tedy žádné 90minutové přednášky, ale reálná akce, reflexe, sdílení.

Tento přístup přináší měřitelné výsledky:

  • snižuje stres o 47 %, 

  • zvyšuje pocit úspěchu o 39 %, 

  • zlepšuje připravenost na nové výzvy až o 23 %.*

L&D strategickým partnerem vedení

Ve většině firem je L&D stále vnímáno jako součást HR – s důrazem na administraci školení, výběr dodavatelů nebo zařizování onboardingů. Ale pokud má mít rozvoj lidí skutečný dopad na výkon firmy, musí se L&D posunout do role spolutvůrce kultury a byznysové strategie.

Neorganizujte školení. Řiďte změnu. Co vám pomůže?

  • Interní diplomacie – rozvíjejte schopnost vést neformální rozhovory, hledat spojence ve firmě a nenápadně ladit směr. 

  • Kontakt s ostatními firmami – nejen benchmarking, ale i hledání inspirace. Využívejte možnosti sdílených setkání lídrů L&D, např. v rámci odborných komunit nebo konferencí.

  • Znalost byznysu – kdo chce rozvíjet lidi, musí rozumět i firmě jako celku: obchodním cílům, napětí mezi odděleními, i metrikám, které vedení reálně sleduje.

Rozvoj jako strategická výhoda byznysu

Získejte náskok do nového roku

Chcete zjistit, jak je na tom vaše L&D strategie a kde má největší potenciál růstu?

Z workshopu Rozvoj jako strategická výhoda byznysu si odnesete:

  • přehled o současné kondici vašeho L&D,

  • 7 klíčových rolí rozvoje lidí,

  • konkrétní plán aktivit pro příští období.

Workshop vede Luboš Malý, transformační architekt a spoluzakladatel sítě Red Button, který pomáhá firmám stát se učícími se organizacemi a propojuje moderní leadership s AI i digitální transformací.

Za jeden den získáte jasnou mapu, jak proměnit rozvoj lidí ve skutečnou konkurenční výhodu.

Jděte firemním předsevzetím naproti a zajistěte si termín pro workshop v novém roce již nyní u Red Button EDU.

 Zjistěte víc o tomto i dalších zážitcích, které spouští změnu.