Září 2019 – Globální samoobsluha

8 min | Pořad: Kniha měsíce

Moderuje: Jan Mašek | Host: Filip Dřímalka

Nenechte si ujít živé vysílání. Registrujte se.

S registrací získáte možnost sledovat vysílání on-line a živě, zapojit se do diskuse s hostem i včasné upozornění na toto a všechny další živé přenosy Red Button EDU. Využijte zkratku ke kvalitním informacím.

„Příběh vzniku společnosti Amazon je fascinující, stejně jako její zakladatel a CEO Jeff Bezos. Principy a pravidla, kterými se v Amazonu řídí, vám poslouží jako skvělé lekce leadershipu a moderního přístupu k inovacím. V digitální éře, ve které je rozhodující rychlost, zaměření na zákazníka a sázky na nové technologie by si ji měl přečíst každý, kdo chce posunout digitalizaci svého byznysu alespoň trochu dopředu.“ říká Filip Dřímalka, člen sítě Red Button.

JEFF BEZOS A VĚK AMAZONU

Amazon.com začínal s doručováním knížek poštou a vezl se na první vlně internetové hysterie. Jeho zakladatel Jeff Bezos se však nespokojil s pouhým módním on-line knihkupectvím. Chtěl, aby Amazon nabízel neomezené množství zboží, svůdné pohodlí, a to za velmi nízké ceny – aby se stal „obchodem se vším“. Aby svou velkou vizi naplnil, vybudoval vnitrofiremní kulturu plnou neúnavné ctižádostivosti a tajností, do nichž nikdo nikdy nepronikl. Podařilo se to až nyní.

Obchod se vším je zevrubnou biografií technologického kolosu, který jako jeden z prvních a ve velkém vsadil na internet a navždy změnil to, jak nakupujeme a čteme. Je to dlouho očekávaný a otevřený popis jedné z nejvýznamnějších firem naší doby a zároveň hluboce osobní pohled na ikonického podnikatele, který ji založil.

„Nejdůležitějším bodem je kontakt se zákazníky a přemýšlení o nich,“ představuje jeden z principů fungování Amazonu Dřímalka. Prezentuje to na příkladu e-mailové adresy, kterou má Jeff Bezos určenou pro svůj osobní kontakt se zákazníky. „Říká, že nečte všechno jako dřív, ale pravidelně se do něj dívá. Sám sebe se ptám, kdo z našich zákazníků a jejich managementu si čte zprávy od svých zákazníků.“

„Za mě je to knížka o leadershipu a o tom, jak by měly dnešní organizace fungovat, pokud chtějí uspět v digitálním věku.“ říká Dřímalka.

[vysilani]

Kdo je Filip Dřímalka?

Filip Dřímalka jako typický blíženec miluje práci s informacemi, novinkami, technologiemi a jejich propojování s byznysem. Po studiích vystřídal několik zaměstnání – v zákaznickém servisu, obchodu a marketingu, aby se pak naplno začal věnovat podnikání v inovacích, a to zejména v těch digitálních. V práci konzultuje a školí témata týkající se digitálních projektů a digitální transformace firem. Vede menší agenturu EF1 a vzdělávací projekt Digiskills.cz, v rámci kterého nabízejí vzdělávání digitálních dovedností. Věnuje se i mentoringu začínajících podnikatelů v univerzitních akcelerátorech i v neziskových projektech jako třeba 100DC. Do největšího flow se dostává, když přednáší, nebo když se svými zákazníky řeší jejich byznysové problémy či příležitosti. Když zrovna nepracuje, tak se nejvíce zabaví na horském kole, při lyžování nebo při potápění v exotických mořích.

Mějte přístup k metodikám a questům!

Podpořte nás a navíc získáte unikátní materiály, které vám pomohou nové informace aplikovat do vaší každodenní praxe. Získat ale můžete mnohem víc. Přesvědčte se sami.


Zeptejte se na to, co vás zajímá