Jak může AI pomoci v současné krizi duševního zdraví?

Znáte screentime svých dětí?! Víte, kolik času tráví vaše dcerka na sociálních sítích a váš syn hraním her? A jak moc tyto věci spolu s dalšími takzvanými experience blockery = smartphones + sociální média + overparenting / helicopter view souvisí s narůstající krizí duševního zdraví?

Neúprosná data z různých výzkumů ukazují, že od roku 2012 se s nárůstem používání sociálních sítí zvyšuje míra sebevražd (především u dívek 10 - 19 let), že 40 % deváťáků trpí depresí a 20 % #GenZ uvádí špatné či velmi špatné duševní zdraví.

Jenže tahle krize se nevyhýbá ani zbytku populace.

Existuje řešení?

Jan Romportl ho s využitím AI nastínil na přednášce BrainBreakfast.

Jan Romportl je expert na umělou inteligenci, zakladatel startupu Elin.ai, konzultant, a technologický partner ve společnosti Presto Ventures. V minulosti založil a do půlky roku 2022 také vedl Dataclair.ai – Centrum umělé inteligence v PPF a O2 Czech Republic. Poté se odpoutal od korporátního prostředí a pustil se do vlastního startupového projektu, v němž s AI řeší palčivé problémy v oblasti duševního zdraví a online světa. Má Ph.D. z umělé inteligence a vystudoval také filozofii. Než v roce 2015 nastoupil do O2 jako Chief Data Scientist, měl 12 let zkušeností v univerzitním výzkumu a výuce v oblastech umělé inteligence, interakce člověka a stroje, řečových technologií a filozofie. Byl vedoucím oddělení Interakce člověka a stroje ve Výzkumném centru nových technologií na Západočeské univerzitě v Plzni a zároveň výzkumníkem na Katedře kybernetiky. V současnosti je také členem Katedry filozofie téže univerzity, spolupracuje s Centrem teoretických studií Univerzity Karlovy a s českým Spolkem pro efektivní altruismus. Ve volném čase běhá, dělá taekwondo, potápí se a je soukromým pilotem. Také nadšeně sbírá historické počítače Atari.

Připravte svou firmu na budoucnost s přednáškami Brain&Breakfast Business!

Většina firem v rychle se měnícím světě technologií, umělé inteligence a demografických změn čelí zásadním výzvám a problémům. Až 70 % společností bojuje s nedostatkem kompetencí v oblasti inovací. Nejistota a komplexita globálních trhů znamená, že i malé změny mohou mít nedozírné důsledky. Obrovské množství informací navíc přispívá k tomu, že klíčová rozhodnutí mnohdy děláme v nejistotě, co se bude dít dál. Firmám, které se nepřizpůsobí, hrozí vážné ztráty, nebo dokonce zánik.