Škola. Práce. Podnikání.

Nasajte atmosféru Red Button EDU. Podívejte se na kompletní ukázku vysílání tak, jak je dostupné registrovaným uživatelům.

24 min | Pořad: #GeneraceZ

Už letos 41 % světové populace tvoří lidé pod 25 let. – Generace Z. Slyšeli jste o nich určitě mnohé – že mají pozornost kratší než zlaté rybičky a současně jsou nejvzdělanější generací v historii. A určitě také, že nechtějí hýbnout prstem a současně, že skoro pětina už vydělává. Pavlína Louženská se v tomto. dílu podívá mladé generaci na zoubek a nahlédne také do jejich CV.

Proč vysílání sledovat?

Nejstarším příslušníkům #GenZ je letos pětadvacet let a vstupují na pracovní trh. A rozhodně to nejsou ušlápnutí studentíci. 43 % je hrdá na svoje vyjednávací schopnosti a třetina říká, že chtějí mít kompletní kontrolu nad svým pracovním rozvrhem. A přes polovinu nikde být ani zaměstnaná nechce. Tak jakým způsobem upravit náborový proces nebo rozvojové programy ve firmě, tak aby zamířili zrovna k vám?  

Co si odnesete?

  1. Řekneme si, kdo je Generace Z a proč má vůbec smysl se jí zabývat. 
  2. Ukážeme si globální a lokální data o tom, jak se Generace Z dívá na vzdělávání a co hledají u budoucího zaměstnavatele. Pomohou vám upravit HR strategii nebo se kouknout na ty nejmladší kolegy novýma (pozitivnějšíma) očima. 
  3. Vysvětlíme si pojmy jako “slash generation” nebo “digital natives”, kterými rozhodně uděláte dojem nejen na šéfa.  

Kdo je Pavlína Louženská?

Pavlína Louženská dříve věřila v jednorožce, teď se naučila věřit v sama sebe. A v to že, když se spojíme, budeme silnější. I proto založila Pavlína skupinu #HolkyzMarketingu, která dnes má přes 25 000 členek. Dlouhodobě se věnuje produktu, marketingu a byznysu pro technologické startupy a módní značky. Je Lead Mentor Google for Startups pro Evropu a Afriku, ale potkáte ji i v mnoha dalších akcelerátorech. Je členkou správní rady Transparency International, certifikovaným trenérem Google pro Design Thinking a pravidelně školí jak přistupovat k produktu, marketingu i trendům. Získala stipendium Young Transatlantic Innovative Leaders Initiative Fellowship, Czech-German Young Professionals a Aspen Institute Young Leaders. Pravidelně píše do Marie Claire, Heroine.

Upravte svůj nábor!

Časová náročnost: 1-2 hod

Výzva

Upravte váš náborový proces tak, aby fungoval pro Generaci Z. Proč byste to měli udělat? Protože přes polovina z nich, vám ani nepošle své CV, pokud budou mít pocit, že je váš nábor zastaralý.  

Proč se do výzvy pustit?

  • Upravíte si vaše firemní kariérní stránky po vzoru těch nejlepších v oboru.  
  • Zrekapitulujete si, co je pro Generaci Z zásadní během náboru. 
  • Zkusíte zapojit kreativitu při tvorbě inovací pro nábor. 
Přijmout výzvu Výzvu přijalo již 6 lidí
Po přijetí výzvy se vám zobrazí detailní instrukce.

Co mám udělat?

Ve vysílání od Pavlíny zaznělo, že Generace Z během náboru do firmy oceňuje:

  1. Rychlou reakci. Nike uvádí, že pošle kandidátovi feedback do 48 hodin od interview. 
  2. Vztah s recruitery. Tip: Většina jich hledá práci už na škole. 
  3. Inovace, na kterých se může podílet v praxi. 
  4. Možnost vyzkoušet si více rolí. Nebo si ho práci dokonce nadesignovat podle sebe. Vzorem může být nástroj Find Your Fit od Nike. 
  5. Společenskou odpovědnost firmy. Třeba takto vypadá web Nike, který vysvětluje jejich aktivity. 
  6. Peníze
  7. Flexibilní úvazek. Work-life blend.  
  8. Diverzitu a inkluzi. Vzorem může být protidiskriminační poznámka na konci každého Nike nebo Google inzerátu

Koukněte se na svojí aktuální kariérní landing page a vytvořte (klidně i tužkou) wireframe nebo jí přepište na základě toho, co Generace Z oceňuje. Stačí udělat rychlý skeč, který nám pak nasdílíte jako odkaz. Vzorem pro vás může být Nike nebo Google

Reflexe

Až budete mít splněno, určitě nasdílejte svojí verzi inzerátu. Pojďme si je porovnat! Určitě se na ně podíváme také na navazujícím workshopu.

Online vzdělávání, které vás vtáhne Fóra VYSÍLÁNÍ: Škola. Práce. Podnikání.

Aktuálně je na stránce zobrazeno 8 vláken odpovědí
  • Autor
    Příspěvky
    • #6615
      Radek Gajdušek
      Správce

      Jaké jsou vaše zkušenosti s Generací Z?

    • #7037
      Jan Turek
      Účastník

      Dobrý den,
      jak to funguje, zítra ráno se streem spustí na této stránce, nebo jinde? Děkuji

    • #7038
      Jan Turek
      Účastník

      * stream

    • #7039
      Radek Gajdušek
      Správce

      Dobrý den Honzo, přesně tak, záznam se objeví místo titulní fotografie na této stránce. Pěkný den.

    • #7041
      Jan Turek
      Účastník

      děkuji, hezký den

    • #7042
      Jan Turek
      Účastník

      Poradíte mi prosím ještě, jak si mohu ve svém profilu vložit svou fotku? Děkuji

      • #7043
        Radek Gajdušek
        Správce

        Je potřeba si nahrát profilové foto zde: https://en.gravatar.com
        Následně se vám bude fotka zobrazovat všude, kde máte zřízený účet se sprárováným emailem.

    • #7046
      Jan Turek
      Účastník

      děkuji, hotovo 🙂

    • #7874
      Jitka Alexová
      Účastník

      Dobrý den, dá se zpětně pustit i workshop na toto téma s délkou 45 min. který byl odvysílaný 18.12. v 9 ráno? Link jsem nenašla. Děkuji za zprávu. Jitka Alexová

    • #7875
      Radek Gajdušek
      Správce

      Dobrý den Jitko, záznam z wokshopů/diskusí neděláme, jediná cesta jak nepřijít o obsah je se ho zúčastnit 🙂 Prozradím, že Pavlína na začátek února připravuje další, objeví se již brzy v programu. Pěkný den přeje Radek

Aktuálně je na stránce zobrazeno 8 vláken odpovědí
  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.