Je to složitější…

Toto vysílání je k dispozici pouze uživatelům s placeným členstvím.

Chcete-li sledovat vysílání z archivu, staňte se součástí Red Button EDU komunity a aktivujte si členství.

Zakoupit členství

Materiály doplňují a rozšiřují informace, které zazněly v tomto vysílání. Umožňují vám samostudium tématu do hloubky, pokud máte chuť a čas.

Pro zobrazení materiálů je potřeba mít aktivováno plné členství.

Zakoupit členství

Podtitul tohoto pořadu by měl být o síle médií, kritickém myšlení a o tom, kde vlastně brát relevantní informace. Zobrazit více…

Proč sledovat?

O koronaviru se toho napsalo v médiích spousta. Ale je otázka, kolik z toho, co médií prošlo je pravda, respektive, jak najít informace, kterým můžete věřit. A kdo by byl lepší průvodce v tomto tématu, než profi novinář a skvělý datový analytik, který se věnuje podpoře nezávislé žurnalistiky.

Co se dozvíte?

  • Jak převádět do praxe kritické myšlení?
  • Je vůbec možné omezit sílu médií?
  • Jak správně ověřovat informace?
  • A dá se skutečně zabránit šíření dezinformací?

Hosté

Josef Šlerka

Josef Šlerka je český sémiotik a odborník na analýzu dat ze sociálních sítí. Působí též jako vysokoškolský pedagog na Karlově univerzitě.  

Od srpna 2017 je ředitelem Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky, působí též jako vysokoškolský pedagog na Karlově univerzitě. V pilotní verzi pod vedením Josefa Šlerky běží projekt Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky Mapa médií, který má za cíl shromažďovat informace o českých médiích a nejrůznějších aspektech novinářské práce a mediální praxe.

Dříve působil ve společnosti Ataxo, kde byl vedoucím technologické divize Social Insider. V dubnu 2014 byl Social Insider zakoupen českým startupem Socialbakers, pro který Josef Šlerka do července 2017 dělal vedoucího vývoje a výzkumu.

Na webu Lupa.cz byl označen za „nestora českého digitálu“. Na webu Startupnews.cz byl označen za „matadora české IT scény“. V roce 2014 byl v rámci cen českého internetu Křišťálová Lupa zvolen odbornou porotou „Osobností roku“.

Petr Koubský

Český publicista, analytik informačních a komunikačních médií, pedagog. V současné chvíli pracuje jako redaktor pro vědu a technologie Deníku N. Napsal a přeložil několik knih o IT, učí na VŠE a FF UK.

Vystudoval průmyslovou automatizaci na Vysoké škole chemicko-technologické v Praze, kde získal titul kandidáta věd v oboru kybernetika a počítačová věda.

Pracoval jako systémový programátor v Československé akademii věd. Působil jako šéfredaktor měsíčníku Softwarové noviny, které spoluzakládal. Poté na stejné pozici pokračoval do roku 2007 v newsletteru Inside. Byl programovým ředitelem společnosti Internet Info. Od roku 2001 vyučuje na Vysoké škole ekonomické v Praze. A v roce 2012 založil iCollege.

V roce 2013 zvítězil v anketě Křišťálová lupa v kategorii Osobnost roku.

Uplatněte v praxi nové znalosti

Výzva

Nedílnou součástí každého vysílání je praktická výzva, která vám pomůže lépe ukotvit nově získané znalosti.

Pro zobrazení je potřeba mít aktivováno plné členství.

Zakoupit členství