Jasná vize

Vysvětlíme vám, jak lépe získávat mysl i srdce lidí, tak, aby racionální úkoly a cíle šly propojit s pozitivní emocí a tím dávaly lidem větší smysl a lepší pochopení. To vede k jejich lepší motivaci.

Cílem dílu je připomenout význam Vize firmy pro její dlouhodobé budování a rozvoj. Přinášíme část teorie (vysvětlujeme, proč je to dobré), přinášíme příklady (inspirace) a prostřednictvím klientovy reference prezentujeme benefity a příklad cesty.

Z vysílání si odnesete:

  1. Proč je Vize a Cíl důležitý
  2. Co obsahuje dobrá Vize
  3. Jak začít pracovat na formulaci Vize pro vlastní firmu 

Nasajte atmosféru Red Button EDU. Podívejte se na ukázku pořadu, který je dostupný registrovaným uživatelům.

Host: Tomáš Páral

Pořad: Scale Up

20 min

Kdo je Tomáš Páral?

Tomáš Páral, CEO MoroSystems, založil svou firmu se 2 společníky v roce 2006. Věnují se vývoji SW na míru klientům z řady odvětví v tuzemsku i zahraničí. Tržby firmy se blíží 250 milionům korun a firma momentálně zaměstnává více než 150 lidí. Tomáš je ženatý a hrdý otec 1 syna.

Odjakživa věří tomu, že tým je více než jednotlivec, že sliby se mají plnit, a že nasazení a vůle vydržet odlišuje úspěšné od neúspěšných. Je také přesvědčen, že dlouhodobé vztahy založené na důvěře jsou výhodné pro obě strany. Právě na těchto hodnotách se snaží léta budovat svou firmu.

Výzva a materiály

Jasná a srozumitelná vize

Časová náročnost: 3-4 hodiny (1. iterace v týmu)

Výzva

LODI BEZ CÍLE JE KAŽDÝ VÍTR K NIČEMU! A bez jasné a srozumitelné vize, smyslu existence firmy a vášnivého dlouhodobého cíle, je těžké vtáhnout celý tým do toho, aby ze sebe vydal to nejlepší. Právě vize pomáhá firmám a lidem v těchto firmách udržovat správný směr za jakýchkoliv okolností. 

Proč se do výzvy pustit?

  • Pokud vy a hlavně vaši lidé nevědí co je důvodem existence vaší firmy a neznají co je tím vaším dlouhodobým cílem.
  • Pokud, jako lídr firmy, máte pocit, že vám ostatní nerozumí, je složité je vtáhnout do toho čeho chcete dosáhnout a máte pocit, že spíše tlačíte než byste šli před společně.
Přijmout výzvu
Po přijetí výzvy se vám zobrazí detailní instrukce.

Co mám udělat?

Najděte si čas a udělejte (ideálně) s manažerským týmem následující 2 aktivity: 

  1. Cvičení 5x Proč – vede k diskuzi a ideálně i definování smyslu existence a fungování firmy. Samotná diskuze už má často vysokou hodnotu. 
  2. Společná práce na definici BHAG -neboli „kam se chceme v delším časovém horizontu dostat?“ – otázky typu „Co nás opravdu motivuje?“, „Jakou pozici a vnímání si chceme vydobít?“ jsou podkladem pro tuto diskuzi. Výbornou inspirací a zároveň návodem může být Hedgehog concept Jima Collinse.

Podrobné instrukce

  1. Instrukce jsou uvedeny v jednotlivých nástrojích.
  2. Doporučujeme první každého člena v týmu individuálně zpracovat přiložený nástroj – ať v případě 5x Proč, tak v případě návrhu dlouhodobého cíle BHAG (odpovědi na tři klíčové otázky)
  3. Následně v menších skupinkách (cca 4-6 lidí) diskutujte individuální vstupy a snažte se společně dospět ke společnému výstupu.
  4. Pokud pracujete ve více jak jedné skupin, prezentujte výstup každé skupiny a pokuste se jako jeden tým dospět ke shodě.
  5. Nehodnoťte výstupy, dejte jim čas a počítejte, že toto je iterační proces, čili je pravděpodobné, že k výstupům bude třeba se vícekrát vrátit a revidovat je. 

Až budete mít splněno, neváhejte tady napsat svou reflexi. Sdílejte co je smyslem existence vaší firmy a jaký dlouhodobý ambiciózní cíl jste si stanovili. Můžete tak inspirovat ostatní. Navíc na každý návrh se pokusíme reagovat a poskytnout vhodnou zpětnou vazbu.

Reflexe

Diskuse

  • Toto téma obsahuje celkem 0 odpovědí. Do diskuze (1 diskutující) se naposledy zapojil uživatel Radek Gajdušek a poslední změna proběhla před 2 měsíci.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 0 vláken odpovědí
  • Autor
    Příspěvky
Aktuálně je na stránce zobrazeno 0 vláken odpovědí
  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.