Cesta Fosfy – služba zákazníkům jako motor podnikání

Toto vysílání je k dispozici pouze uživatelům s placeným členstvím.

Chcete-li sledovat vysílání z archivu, staňte se součástí Red Button EDU komunity a aktivujte si členství.

Zakoupit členství

Říkáte si, co má příroda společného s podnikáním? Podle Ivana Baťky vše. Do přírody se chodí inspirovat a koukat na to, jak příroda řeší problémy a sám se tím inspiruje. Říká, že je to mnohem lepší cesta, než se dívat po firmách ve svém oboru a porovnávat se s nimi. Zobrazit více…

Proto v červenci na Brain&Breakfast představil cestu transformace své firmy – Frosta. Využil ji jako ukázku toho, jak se tvoří systém řízení firmy jako živého organismu, jehož cílem je služba zákazníkovi.

„Josef Hartvich říkal, že člověk musí mít odvahu začínat každý den nový život. A právě odvaha projít si pády a odvaha zvednout se a jít dál je pro mě klíčová.“ říká Ivan Baťka.

Kdo je Ivan Baťka?

V roce 1988 ukončil studium na Vysoké škole ekonomické v Praze, obor zahraniční obchod. V devadesátých letech začal soukromě podnikat a navázal tak na podnikatelskou tradici svého dědečka. V roce 1999 založil Rádio Impuls, z kterého s týmem spolupracovníků vytvořil nejposlouchanější celoplošnou rozhlasovou stanici v zemi. Od roku 2002 je generálním ředitelem a předsedou představenstva rodinné firmy Fosfa a.s.

I když pochází z podnikatelské rodiny (jeho děděček byl skvělý textilník), musel se svým podnikáním začít zcela od píky. Sám sebe označuje jako garážového podnikatele, který si vše musel prochadit a postavit sám. Věří, že mladí lidé se mají záhy učit podnikat a prosadit. A to i ti, kteří mají za zády rodinné firmy, které by mohli jendou převzít. Odvahu po pádu se znovu zvednout vám totiž nikdo nepředá, tu si musíte podle jeho slov prožít a s pokorou se vydat na svoji cestu dál. 

Frostu přebíral jako podnik, který byl na pokraji krachu a měl pouze lokální charakter. Nyní jde o globálního hráče, který má jasně postavené hodnoty a principy, ze kterých nehodlá uhnout a vizi, dělat svoji práci nejlépe na světě. A to vše postavené na základní myšlence, že posláním jejich firmy je dodávat svým zákazníkům tu nejlepší službu na světě. Kdyby nedodávali službu, po které není poptávka, rozhodně by zanikla. Tohle je mimochodem aplikace jednoho z principu funogvání přírody do řízení firmy.

92 min | 23. 7. 2020 | Pořad: Brain&Breakfast

Uplatněte v praxi nové znalosti

Výzva

Nedílnou součástí každého vysílání je praktická výzva, která vám pomůže lépe ukotvit nově získané znalosti.

Pro zobrazení je potřeba mít aktivováno plné členství.

Zakoupit členství